Rapport från höstmöte i lokalavdelning 604
Lokalavdelning 604, Västergötland & Dalsland, rapporterar från sitt innehållsrika höstmöte, som i år hölls på Grovare Café i närheten av Hökerum.
- 604 Västergötland & Dalsland
Kost & Närings nyhetsflöde i sin helhet
Lokalavdelning 604, Västergötland & Dalsland, rapporterar från sitt innehållsrika höstmöte, som i år hölls på Grovare Café i närheten av Hökerum.
UPPDATERAD. Associerade medlemmar i Kost & Näring kan nu åter logga in på medlemssidorna, men med en förändring angående lösenorden.
Under eftermiddagen den 19 september har användaruppgifter skickats ut till Kost & Närings medlemmar via mail, för åtkomst till del av hemsidan som är låst för externa besökare.
Välkommen helt nya kostochnaring.se – en uppdaterad, omstrukturerad och inte minst utbyggd hemsida. Målsättningen: att förbättra nytta, användbarhet och upplevelse, både för föreningens medlemmar och för våra externa besökare.
Grattis Lotta Karlsson, kostvetare från Umeå universitet, både till Kost & Närings kostvetarstipendium och – inte minst – till ditt nya jobb som livsmedelsinspektör på miljökontoret i Örebro kommun!
Kost & Närings seminarier om livsmedelsupphandlingen och möjligheterna kring Lagen om offentlig upphandling, LOU, ger eko också i bredare upphandlingskretsar. Upphandling24.se toppar idag med en artikel om seminarierna.
Under årets Almedalsvecka bidrog Kost & Näring till att sätta frågorna om den offentliga måltiden och maten på agendan. Här ett nyhetssammandrag från den intensiva veckan.
Törstiga estradörer på sin väg till, från eller mellan några av de många seminarierna och evenemangen i Visby fick på onsdagen Kost & Näring-flaskor fyllda med friskt, gotlänskt kranvatten.
Lagen om offentlig upphandling, LOU, engagerar runt om i Livsmedelssverige. Det bekräftades inte minst vid de två Almedalsseminarier som Kost & Näring höll under tisdagen och onsdagen. I kontrast till de gångna årens tidvis skarpa konflikter aktörerna emellan märktes tecken på ett förändrat, mer pragmatiskt tonläge.
... styrelseledamot, som under tisdagen representerade Kost & Näring i en paneldiskussion inom ramen för Sodexos Almedalsseminarium "Hur får vi världens bästa patientmåltider?".